Num. 10



Ford Thurnderbird "Retro Birds": L'últim dels americans estrafolaris és aquesta reedició d'un mite dels 50s i dels 60s. Que voleu que us digui, sembla que l'hagi dissenyat un homosexual drogoaddicte. Potser excitarà a les jubilades de Palm Beach, però a Vancouver canta com una almeja. Afortunadament el vaig veure vermell, però en rosa és molt més autèntic. Fixeu-vos-hi bé, les llandes amb els radis cromats, la finestreta estil "Vacaciones en el mar" (The Love Boat), la pressa d'aire al més estil rallye i un interior ple de botons. I és que, a diferència de l'Aztek, aquest cotxe sí tenia pretensions de ser un èxit i l'exemple a seguir del "retro-dissenys". El Mini ho ha clavat, el nou 500 és excel·lent, el Thunderbird és una merda (i també opinen el mateix els de Ford quan el van retirar del mercat en només 3 anys). I és el mateix que li pot ocorre al nou Corvette, que té pretensions, té els fums pujats i que voleu que us digui... (bé, ja ho dit abans). Però molts de vosaltres potser esteu pensant que, mentre el Corvette té un pedigrí excepcional, el Thunderbird (que té nom d'equip de futbol d'institut: "La gran final del comptat de Jefferson serà entre els Wildcats i els Thinderbirds") no... Que no us enganyi la ignorància. El primer Thunderbird és del 1955 i des d'aleshores Ford n'ha venut quasi 4.5 milions (per a més info). Aquest automòbil va ser dels primers cotxes luxosos amb carrosseria de coupé o descapotable sense arribar a ser-ne un de veritable. El que actualment es coneix com a "Gran Turisme". Durant els 50s i els 60s era el típic cotxe llarg, ample, de colors llampants, para-xocs brillants i fars rodons. Una icona dels EEUU i que recordaràs de pel·lícules com Thelma & Louise. Als 70s va passar a ser un gegant de formes similars a les del Gran Torino dels Starsky & Hutch però elevat quadrat. Malgrat comença a fer-se hortera, encara tenia el seu encant. Als 80s, però, el disseny va degenerar en un tros de metall mastodòntic sense personalitat, que em recorda a un Scorpio deforme. Finalment als 90s va morir sense més pena ni gloria amb disseny de Mustang. Una saga destinada a l'èxit, però que fracassà per no saber adaptar-se al mercat ni per mantenir un estil propi. Recordar que en la darrera dècada estava dissenyat per guanyar a rivals com: Mercedes CLBMW 850Jaguar XJSLexus SC 400Porsche 928... jajajajajajaja

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada