Ford Thurnderbird "Retro Birds": L'últim dels americans estrafolaris és
aquesta reedició d'un mite dels 50s i dels 60s. Que voleu que us digui, sembla
que l'hagi dissenyat un homosexual drogoaddicte. Potser excitarà a les
jubilades de Palm Beach, però a Vancouver canta com una almeja. Afortunadament
el vaig veure vermell, però en rosa és molt més autèntic. Fixeu-vos-hi bé, les
llandes amb els radis cromats, la finestreta estil "Vacaciones en el
mar" (The Love Boat), la pressa d'aire al més estil rallye i un
interior ple de botons. I és que, a diferència de l'Aztek, aquest cotxe sí
tenia pretensions de ser un èxit i l'exemple a seguir del "retro-dissenys".
El Mini ho ha clavat, el nou 500 és excel·lent, el Thunderbird és una
merda (i també opinen el mateix els de Ford quan el van retirar del mercat en
només 3 anys). I és el mateix que li pot ocorre al nou Corvette, que té
pretensions, té els fums pujats i que voleu que us digui... (bé, ja ho dit
abans). Però molts de vosaltres potser esteu pensant que, mentre el Corvette té
un pedigrí excepcional, el Thunderbird (que té nom d'equip de futbol
d'institut: "La gran final del comptat de Jefferson serà entre els
Wildcats i els Thinderbirds") no... Que no us enganyi la ignorància.
El primer Thunderbird és del 1955 i des d'aleshores Ford n'ha venut quasi 4.5
milions (per a més info). Aquest automòbil va ser dels
primers cotxes luxosos amb carrosseria de coupé o descapotable sense arribar a
ser-ne un de veritable. El que actualment es coneix com
a "Gran Turisme". Durant els 50s i els 60s era el típic cotxe llarg,
ample, de colors llampants, para-xocs brillants i fars rodons. Una icona dels
EEUU i que recordaràs de pel·lícules com Thelma & Louise. Als
70s va passar a ser un gegant de formes similars a les del Gran Torino dels Starsky & Hutch
però elevat quadrat. Malgrat comença a fer-se hortera, encara tenia el seu
encant. Als 80s,
però, el disseny va degenerar en un tros de metall mastodòntic sense
personalitat, que em recorda a un Scorpio deforme. Finalment als 90s va morir sense més pena ni
gloria amb disseny de Mustang. Una saga destinada a l'èxit, però que fracassà
per no saber adaptar-se al mercat ni per mantenir un estil propi. Recordar que
en la darrera dècada estava dissenyat per guanyar a rivals com: Mercedes CL, BMW 850, Jaguar XJS, Lexus SC 400, Porsche 928... jajajajajajaja
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada