Chevrolet El Camino: Aquest és potser el cotxe
(si més no el concepte) més absurd que m'he trobat. Hi ha cotxes poc útils com el Carver o el Morgan 3 Wheeler , però almenys són
joguines excitants. El Camino (o Caballero) no ha de ser gaire àgil en els
revolts ni tampoc tenir unes prestacions d'infart. No pots portar gaire trastos
de valor, ni a la família (bé, potser és un avantatge) ni té una alçada lliure
suficient per a camins complicats. Aleshores? Encara no he trobat una resposta
clara. Si als pick-up em costa trobar-los una funció, a Vancouver molts porten tapa per a caixa...als CUV (coupe utility
vehicle), categoria al qual pertany El Camino... De fet, el mercat els ha anant
eliminant. De conceptes semblants relativament moderns només recordo el Skoda Felicia Fun i el Holden Ute. La qüestió, però, és que
té encant. First of all, perquè era el primer cotxe que podies conduir al mític
"GTA San Andreas" i després, perquè et transporta a una altra època i
un altre món. El desert de Mohave, als anys 70, a la ruta 66, a la NRA, las
Vegas, Elvis Presley... és una icona i malgrat les seves falles, sempre serà un
mite. No us imagineu surtin d'ell al vaquer de Marlboro?
Buscant informació sobre el CUV, he trobat un detall important, que encara
el fa més mite. És considerat l'hereu dels Hot Rods dels
30s i dels 40s, aquells monstres que quan no corrien a la pre-Nascar portaven
alcohol de contraban durant la llei seca. Així que, es podria dir que "El
Camino" és un dels cotxe amb major genètica nord-americana. Tot un estil
de vida!
Finalment, el grup Chrysler amb el Prowler i
Chevrolet amb el SSR van re-intentar re-viure aquest segment. L'SSR també l'he
vist a Vancouver, un CUV amb sostre retràctil i motors V8 d'entre 300 i 400cv. Evidentment,
va ser un fracàs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada