Bugatti Veyron EB 16.4: Molts de vosaltres
pensareu... perquè no és el primer? quants cotxes hi ha al món més
espectaculars que aquest Bugatti? Doncs per dues raons. La primera és que el
faig veure des de la bici i no vaig poder contemplar-lo tranquil·lament ni escoltar
el seu fantàstic motor. I la segona... és que no em va acabar de convèncer. El
vaig trobar exageradament "trasto". L'havia vist abans en un saló de
l'automòbil, però mai per un carrer normal i no és veu àgil. Per autopista deu
ser el més ràpid, però amb una carretera secundaria tinc els meus dubtes. De
fet, no és pas el més ràpid en el circuit de Top Gear, que avui per avui és la
mesura més objectiva per mesurar les prestacions reals d'un cotxe (vídeo).
Això si,
representa el màxim que la enginyeria automobilística actual por aspirar. Les
seves xifres treuen l'al·lè: motor de 8 litres
i 16 cilindres en W, més de 1.000cv, punta superior a 400km/h i només 347 unitats
venudes fins al 2012 a més de
1.250.000€. De fet a Volkswagen, propietària de Bugatti, li costa entre 3-5m€ fabricar-lo
(a Internet les xifres van com volen), tot sigui per la imatge de marca. I
totes aquestes dades contradictòries em fan plantejar, sense voler desmerèixer
el cotxe, que és increïble, pourquoi? Està clar perquè VW el fabrica, la meva pregunta va
més enllà. Per què un Pagani Zonda o Huayra que són més ràpids en pista, són més
barats d'adquirir i de fabricar? Com és que Koenigsegg treu beneficis amb un
cotxe que trauria al colors al Veyron? o Ariel (Atom Std. + V8) és capaç de donar infinitivament més sensacions
costant 10 vegades menys? I la resposta és tan simple que pocs de vosaltres
l'arribeu a considerar en la vostra vida diària: "més no és igual a
millor". Tot el que li ha suposat a nivell tècnic a VW tenir el cotxe amb
major velocitat punta i major quantitat de cavalls (estem parlant de la versió SuperSport amb 1.200cv i una punta de
431.072km/h, i que ningú li tregui els 0.072) ho ha perdut en sensacions, pes,
agilitat, preu... Quin cost (preu, tècnica i sensacions) han suposat els últims
100km/h per poder dir que tens els cotxe "més", però que mai els
sentiràs sota el peu dret? Possiblement tot allò que fa únics al Pagani, al Koenigsegg o a l'Ariel.
"Si està fresca i eixerida no ve
d'un pam, no ve d'un pam".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada