Num. 3




Bugatti Veyron EB 16.4: Molts de vosaltres pensareu... perquè no és el primer? quants cotxes hi ha al món més espectaculars que aquest Bugatti? Doncs per dues raons. La primera és que el faig veure des de la bici i no vaig poder contemplar-lo tranquil·lament ni escoltar el seu fantàstic motor. I la segona... és que no em va acabar de convèncer. El vaig trobar exageradament "trasto". L'havia vist abans en un saló de l'automòbil, però mai per un carrer normal i no és veu àgil. Per autopista deu ser el més ràpid, però amb una carretera secundaria tinc els meus dubtes. De fet, no és pas el més ràpid en el circuit de Top Gear, que avui per avui és la mesura més objectiva per mesurar les prestacions reals d'un cotxe (vídeo). 
Això si, representa el màxim que la enginyeria automobilística actual por aspirar. Les seves xifres treuen l'al·lè:  motor de 8 litres i 16 cilindres en W, més de 1.000cv, punta superior a 400km/h i només 347 unitats venudes fins al 2012 a  més de 1.250.000€. De fet a Volkswagen, propietària de Bugatti, li costa entre 3-5m€ fabricar-lo (a Internet les xifres van com volen), tot sigui per la imatge de marca. I totes aquestes dades contradictòries em fan plantejar, sense voler desmerèixer el cotxe, que és increïble, pourquoi? Està clar perquè VW el fabrica, la meva pregunta va més enllà. Per què un Pagani Zonda o Huayra que són més ràpids en pista, són més barats d'adquirir i de fabricar? Com és que Koenigsegg treu beneficis amb un cotxe que trauria al colors al Veyron? o Ariel (Atom Std. + V8) és capaç de donar infinitivament més sensacions costant 10 vegades menys? I la resposta és tan simple que pocs de vosaltres l'arribeu a considerar en la vostra vida diària: "més no és igual a millor". Tot el que li ha suposat a nivell tècnic a VW tenir el cotxe amb major velocitat punta i major quantitat de cavalls (estem parlant de la versió SuperSport amb 1.200cv i una punta de 431.072km/h, i que ningú li tregui els 0.072) ho ha perdut en sensacions, pes, agilitat, preu... Quin cost (preu, tècnica i sensacions) han suposat els últims 100km/h per poder dir que tens els cotxe "més", però que mai els sentiràs sota el peu dret? Possiblement tot allò que fa únics al Pagani, al  Koenigsegg o a l'Ariel.


"Si està fresca i eixerida no ve d'un pam, no ve d'un pam".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada