Num. 2



Fischer Karma: Senzillament brillant, encara que en James May ho va rumiar abans (info). És el primer vehicle elèctric d'autonomia estesa (o EvEr). Funciona com un elèctric, però quan s'esgoten les bateries un motor tèrmic s'encarrega d'alimentar-les amb l'ajut de la benzina. D'aquesta manera té una autonomia d'un cotxe normal amb les virtuts d'un elèctric: poc soroll, baix consum, baixes emissions i una grans prestacions a qualsevol règim (el que es coneix com a "torque" o "par motor"). A més, té un gran disseny: esportiu i habitable per a 4 persones, sense oblidar un preu que pot competir amb els Lexus o el Porsches híbrids d'alta gama. El sostre és un panell solar, els materials de l'interior són reciclats, tot es controla mitjançant una pantalla tàctil al més pur estil Apple... què més pot demanar? Si voleu més informació us torno a deixar un reportatge de la sèrie "Jay Leno's Garage" molt complert.

Malgrat tot encara hi ha dues qüestions a resoldre?
- Serà el vehicle que salvarà la part emocional de conduir, de les urpes dels avorrits Leaf, Fluence, I-Miev...? Possiblement no. Es veu esportiu i té unes bones prestacions, però on queda la simfonia dels V8? o l'agilitat dels petits descapotables britànics? En aquest cas, crec que haureu de beatificar al Tesla Roadster.
- Serà el cotxe del futur? No, a curt termini potser sí, però segueix necessitant el petroli per moure's mínimament lluny. Malgrat tot, és una gran passa endavant i esperem que cotxes com aquest facin posar les piles al grans fabricants.


Així que, per segona vegada,... actors de Hollywood, deixeu de comprar l'enganyifa del Prius i conduïu el Karma.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada