Mercedes-Benz SLS: El primer de la llista
és aquest fantàstic esportiu germànic de la vella escola. No vull dir que sigui
antic, ni que tingui poca tecnologia, tot el contrari, però hi ha certes
característiques tècniques que poder recordar una altra manera de fer les coses.
Comencem pel disseny. Gran morro, cua estilitzada, copkit petit, grans entrades
d'aire, molt ample i molt baix... sense oblidar les portes "ales de
gavina" tant característiques (imitant al gran Mercedes
SLS 300). Si el compares amb rivals com el Lamborghini Gallardo o el Ferrari 458 Italia el disseny és totalment
diferent. Els transalpins busquen un concepte molt més eficient de prestacions
amb unes línies futuristes, mentre que el SLS busca l'eficàcia costi el que
costi amb una presentació molt més clàssica i contundent. És això dolent? En
absolut, m'agrada el SLS. Són el italians pitjors? Tampoc, faltaria més. Són
dos camins per arribar a un resultat similar. I és que no em d'oblidar que
molts d'aquests tipus de cotxes només es faran servir els diumenges per anar al
camp de golf. El més important però, de l'SLS, és el seu motor (escolteu-lo). El cor de la bèstia
és el conegut 6.3 V8 d'AMG. El més curiós del cas és que cubica 6,208 litres,
mentiders! El motor s'utilitza des d'en el petit C-Klasse fins al rinoceròntic R-Klasse, adaptant l'entrega de potència per
cada model, encara que poc pots suavitzar quan parlem de xifres al voltant del
mig miler (571cv en concret pel SLS). No obstant, tota la personalitat i
diversió que li aporta aquest atmosfèric, li resta en eficiència: massa pes,
dificultat per transmetre tota la potència, un sobre viratge excessiu...
Però que voleu que us digui, la majoria de nosaltres no seriem capaços de
detectar aquests punt febles i el cotxe és increïble
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada