Num. 15



Mercedes-Benz SLS: El primer de la llista és aquest fantàstic esportiu germànic de la vella escola. No vull dir que sigui antic, ni que tingui poca tecnologia, tot el contrari, però hi ha certes característiques tècniques que poder recordar una altra manera de fer les coses. Comencem pel disseny. Gran morro, cua estilitzada, copkit petit, grans entrades d'aire, molt ample i molt baix... sense oblidar les portes "ales de gavina" tant característiques (imitant al gran Mercedes SLS 300). Si el compares amb rivals com el Lamborghini Gallardo o el Ferrari 458 Italia el disseny és totalment diferent. Els transalpins busquen un concepte molt més eficient de prestacions amb unes línies futuristes, mentre que el SLS busca l'eficàcia costi el que costi amb una presentació molt més clàssica i contundent. És això dolent? En absolut, m'agrada el SLS. Són el italians pitjors? Tampoc, faltaria més. Són dos camins per arribar a un resultat similar. I és que no em d'oblidar que molts d'aquests tipus de cotxes només es faran servir els diumenges per anar al camp de golf. El més important però, de l'SLS, és el seu motor (escolteu-lo). El cor de la bèstia és el conegut 6.3 V8 d'AMG. El més curiós del cas és que cubica 6,208 litres, mentiders! El motor s'utilitza des d'en el petit C-Klasse fins al rinoceròntic R-Klasse, adaptant l'entrega de potència per cada model, encara que poc pots suavitzar quan parlem de xifres al voltant del mig miler (571cv en concret pel SLS). No obstant, tota la personalitat i diversió que li aporta aquest atmosfèric, li resta en eficiència: massa pes, dificultat per transmetre tota la potència, un sobre viratge excessiu...  Però que voleu que us digui, la majoria de nosaltres no seriem capaços de detectar aquests punt febles i el cotxe és increïble

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada