Num. 11



Dodge Viper: Estem davant del top dels cotxes americans, gairebé en tots els sentits. És cert que per afirmar això m'he pres la llicència d'eliminar els Saleen i els Callaways, de la mateixa manera les noves marques del "Silicon Valley". Així que el Dodge és, va ser i serà el rei de Detroit. La meva versió preferida és la segona de color blau elèctric amb ratlles blanques. Quan els directius de Chrysler (grup al que pertanyia Dodge) van voler fer un supercotxe a finals dels 80s, van pensar... d'on traiem el motor? La resposta és obvia, qui té més cavalls? Els camions, doncs van agafar un motor de 8 litres i 10 cilindres i el van entaforar en un cotxe de menys de quatre metres i mig. Un equipament mínim i una qualitat de materials pèssima. És una solució simple, massa pel meu estil. No té res de modern, és força pura i dura. Avantatges: un par motor bestial, contres: un consum astronòmic. Quan va sortir al 1992 donava 400cv ara està amb 640cv (això si, el motor ha crescut fins als 8.4L) No tinc referències sobre el seu comportament, però és fàcil que fos millor que del seu principal rival: el Corvette. No és penseu que li tinc mania al cotxe, però les coses es poden fer bé o com les feia Chevrolet fa uns anys (així ha tingut els problemes que ha tingut). I és que el Corvette C5 (1997-2004) portava ballestes a l'eix posterior. Heu llegit bé, ballestes, el mateix enginy que la meva estimada Nissan Vanette. D'acord que seran unes ballestes collonudes (i possiblement efectives), però no m'entra al cap que un cotxe que arribava als 400cv i valia una bona pasterada (l'actual als EEUU mínim $50.000) pugui dur aquest sistema. I no és l'única mostra de qualitat, la carrosseria, almenys per la part posterior, és de plàstic "made in Xina" i s'enfonsa amb un dit, i no és broma (Video). Li vaig ensenyar al Yuta al saló de l'automòbil de Vancouver i va flipar, després va venir un venedor de General Motors a comentar la jugada i defendre que els seus cotxes tenen ànima mentre que els Toyota (d'on veníem) no. És cert, com també és veritat que el Corvette té una de les millors relacions preu/potencia, però per mi hi ha moltes més coses per sobre dels cavalls.


Com a curiositat, Dodge és actualment propietat de Fiat, així que en certa manera el Viper i el F12 Berlinetta són germanastres...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada