Num. 8



Lotus Esprit: Aquest cotxe, i més encara Lotus, destaca per obtenir unes prestacions d'infart no afegint potencia, sinó reduint pes i afinant l'aerodinàmica. No en va, l'Esprit va arribar a generar 355cv en 1.300kg. Hem de tenir en compte, però, que aquesta idea romàntica i a la vegada sensata d'aconseguir prestacions està condemnada al fracàs (l'Esprit va deixar de fabricar-se al 2004 i l'última millora data del 1999). És cert que petits artesans com la pròpia Lotus amb l'Elise, l'Ariel amb l'Atom o Caterham (us heu fixat que tots els exemples són britànics? bé em deixo l'austríaca KTM amb l'X-Bow) encara fabriquen cotxes com aquests, però són joguines molt poc funcionals, sense sostre, sense maleter, sense portes... Alguns em direu que amb la tendència tecnològica del down-sizing cada cop són més petits. És cert que Fiat amb el seu twinair o Ford amb l'Ecoboost aconsegueixen resultats sorprenents amb motors de menys d'un litre, però la potència real va in crescendo. I això és degut als conductors obesos, mares hiperprotectores, alcohòlics irresponsables i inútils al volant de tota classe. Cada cop els cotxes, per normativa, han de dur més sistemes de seguretat per evitar..., ser més grans per dins en cas de... deixar espai entre els elements mecànics per si... Està genial que els governs obliguin als fabricants a instaurar sistemes de seguretat, però s'estan carregant l'esperit de conduir i sentir adrenalina. Ja per acabar, aquest cotxe és molt cinèfil: The Spy Who Love Me, Basic Instinct, Pretty Woman...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada