Jaguar E-Type: És i serà un cotxe etern. Bon motor, bon
comportament i un disseny que enamora. Totes aquestes qualitats ho són encara
més quan te n'adones que va aparèixer al 1961, fa més de 50 anys.
Reflexionem... quins cotxes havien fa 50 anys? Doncs a Espanya teníem el "600"
i estàvem preparant el "850" i com a descapotable biplaça
el "Biscúter".
A França les coses milloren i trobem el Citroën DS, que és un gran cotxe, amb una tecnologia
revolucionaria; però no me'l podeu comparar amb un E-Type. A Itàlia el Lamborghini Miura li posarà les coses difícils al cap de
cinc anys, al Japó el Toyota Sports 800 i posteriorment el 2000 GT (com podeu veure els xinesos no són els únics
que fan imitacions); i així podríem continuar repassant tots els països. En
tots ells hi ha vehicles emblemàtics, però cap ha estat capaç d'igualar
l'E-Type. Bé, hi ha un que sí i us el presentaré més endavant. Permeteu-me un
segon exercici de reflexió, podria ser l'E-Type un gran cotxe avui en dia? Si
descartem Ferraris, Zondas, McLaren i altres bestioles, Tatas, Ladas, Dacias i
low cost en general i ens centrem en els seus rivals: Porsches, Mercedes, BMW,
Alfa Romeo... puc comptar amb els dits d'una mà el possibles rivals i que voleu
que us digui, seguiria elegint l'E-Type: 911, SLK, Z8, GTV... De fet, l'E-Type representa
l'esportiu britànic: lleuger, àgil, potent...
Aleshores, quina és la raó per estar en el
top ten pels pèls? Doncs n'hi tres: i) afortunadament ja l'havia vist a
Catalunya, així que em va impactar menys; ii) no representa ni es significatiu
de les amèriques; iii) me l'imaginava més gran, sé que abans he dit que una
virtut era la seva mida, però el tenia idealitzat com el gran Jaguar esportiu i
de gran, literalment parlant, no té res.
I la gran pregunta és... puc tenir-ne un? Bé
si ets un manetes ric, en el mercat d'ocasió; si ets molt molt molt ric (tan
com per gastar-te més de mig milió de lliures en un cotxe) pots comprar-te
aquesta reedició (web) o
sinó, esperar-te al nou F-Type, que per molt que Jaguar no ho
digui, és el nou E-Type, de fet la F va després de la E, casualitat, oi?
PD: quina manera de morir més elegant, oi?
És el cotxe del protagonista de la pel·lícula "Harold and Maude", altament recomanable. Per l'any de la
pel·lícula, 1971, i pel tipus d'imatges segurament el cotxe fos real i no un
muntatge, però no puc assegurar-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada